ASIAKASSOPIMUSEHDOT

Palveluntarjoaja = Urheiluhallit Oy, Mäkelänrinteen Uintikeskus Oy ja Vuosaaren Urheilutalo Oy

1. Yleiset myyntiehdot

Asiakassopimusehdot ovat myyntiehdot asiakkaan ja palveluntarjoajan välisessä kaupassa. Suorittaessaan maksun palveluista, asiakas hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä. Sopimus syntyy, kun asiakas on suorittanut maksun ja palveluntarjoaja on sen vahvistanut. Palveluntarjoaja tiedottaa muutoksista asiakassopimusehdoissa viimeistään kuukautta ennen muutosten voimaan astumista.

2. Rekisteröityminen ja henkilötietojen käsittely

Palveluiden käyttäminen edellyttää rekisteröitymisen (poikkeuksena uinnin ja kuntosalin kertamaksu). Ostetut palvelut ladataan henkilökohtaiselle asiakastilille, johon liitetään asiakaskortti. Asiakaskortin saa asiakaspalvelusta henkilöllisyystodistusta näyttämällä. Käsittelemme henkilötietoja GDPR-tietosuojalainsäädännön mukaisesti.

3. Sarja- ja kuukausipalvelut ovat henkilökohtaisia

Asiakaskorttia ja sen sisältämiä palveluita ei saa luovuttaa toisen käyttöön. Väärinkäyttö johtaa määräaikaiseen porttikieltoon. Mikäli ostetut palvelut halutaan siirtää toisen henkilön käyttöön, ole yhteydessä asiakaspalveluun. HUOM! Liikunta- tai muilla etuuksilla maksettuja palveluita ei voi siirtää toiselle henkilölle.

4. Palveluiden käyttöaika

Ostettujen palveluiden käyttöaika on kaksi vuotta (730 pv) ostopäivästä ja palvelut on käytettävä loppuun käyttöaikana, mukaan lukien mahdolliset tauottamiset (6kk kortit). Yksi käyntikerta (krt) tarkoittaa yhtä ryhmäliikuntatuntia, kuntosali- tai uintikertaa. Kuukausipalvelut ovat voimassa seuraavasti: 1 kk = 30 päivää, 3 kk = 90 päivää, 6 kk = 180 päivää ensimmäisestä käyttökerrasta alkaen. Uintiaika on 2,5 h (portista sisään ja portista ulos). HUOM! Kampanjoilla ja tarjouksilla saattaa olla poikkeava käyttöaika.

5. Uintietu ja uinnin lisämaksut

Ryhmäliikuntapalveluun sisältyy uintietu. Asiakas voi tunnin jälkeen jäädä uimaan ilman erillistä maksua Urheiluhallit Oy:n* uimahalleissa, Mäkelänrinteessä ja Vuosaaressa.
Kuntosaliharjoittelun jälkeen on mahdollisuus jäädä uimaan ilman erillistä maksua Urheiluhallit Oy:n* uimahalleissa. Mäkelänrinteessä ja Vuosaaressa lisämaksu on 3 € / krt.
Urheiluhallit Oy:n* uintikortilla pääsee Mäkelänrinteeseen lisämaksulla 1,20 € / krt ja Vuosaareen 0,50 € / krt. Vuosaaren uintikortilla pääsee Mäkelänrinteeseen lisämaksulla 0,70 € / krt.
Palloilun, solariumin, tapahtumien ja kurssien jälkeen on mahdollisuus jäädä uimaan lisämaksulla 3 € / krt.
*) Kallio, Kontula, Malmi, Siltamäki ja Töölö. Pasilassa ei ole uintimahdollisuutta.

Urheiluhallien ulkopuolisen Personal Trainerin tai vastaavan toimijan tulee maksaa erillinen Personal Trainer -kertamaksu (15 euroa / asiakas / käynti), jonka lisäksi hänen asiakkaansa maksaa käynnistään kertamaksun tai käyttää voimassa olevaa sarja- tai kuukausikorttia.

6. Maksaminen

Maksu voidaan suorittaa asiakaspalvelussa käteisellä (€), pankkikorteilla, Nets Oy:n luottokorteilla ja liikuntaeduilla (ePassi, Edenred Virike, Smartum Liikunta- ja Kulttuuri sekä Tyky-Kuntoseteli). Smartumilla ja ePassilla voi maksaa rajoitetusti myös verkkokaupassa (ei OnTheMove -sovelluksella). Liikuntaetuja ei voi muuttaa rahaksi eikä niistä palauteta rahaa. Liikuntaedulla voi maksaa vain henkilökohtaisia liikuntapalveluja. Lahjakortilla, joka on ostettu verkkokaupasta tai asiakaspalvelusta, voi maksaa vain hallin asiakaspalvelussa. Verkkokaupassa maksetaan verkkopankkitunnuksilla tai muilla Verifone BlueCommercen hyväksymillä maksuvaihtoehdoilla. Verkkokauppaostoksia tehdessä tulee huomioida verkkokaupan yleiset ehdot. Yrityksillä on laskutusmahdollisuus FirmanPiikin kautta (yrityspalvelut@urheiluhallit.fi).

7. Poikkeavat aukioloajat ja hyvityskäytännöt

Juhlapyhinä, kesällä (huoltotauot) ja muina poikkeuspäivinä hallien aukioloajoissa on muutoksia. Tarkista aukioloajat nettisivuiltamme.

Palveluntarjoaja ei hyvitä juhlapyhiä tai yksittäisiä poikkeuspäiviä (mm. henkilöstön kehittämispäivät, uintikilpailut tms.), jolloin hallit ovat suljettuina. Palveluntarjoaja ei myöskään hyvitä sähkökatkoksesta tai muusta pakottavasta esteestä mahdollisesti keskeytyviä palveluja.

Kesäaika (2.5.-31.8.) tai muu palveluntarjoajasta johtuva huoltotauko hyvitetään yhden, kolmen sekä kuuden kuukauden kortille, jos kortti on ollut käyttämättä kyseisen tauon aikana. Hyvitettävä aika lisätään ensimmäisellä käyntikerralla tauon jälkeen hallin asiakaspalvelussa. Hyvitys on haettava kuluvan vuoden aikana.
HUOM! Kesätaukoa tai muuta palveluntarjoajasta johtuvaa huoltotaukoa ei hyvitetä sarjakorteille.

8. Kausikortin (6 kk) tauottaminen

6 kk kortin (uinti-, ryhmäliikunta-, kuntosali- ja Superkortti) voi tauottaa yhden kerran omavalintaisesta syystä. Palvelu on käytettävä kokonaisuudessaan kahden vuoden sisällä ostopäivästä, mukaan lukien omavalintainen tauotus (minimiaika 7 vrk). Tauko hyvitetään asiakaspalvelussa ensimmäisellä käyntikerralla tauon jälkeen. 1 ja 3 kk kortteja tai sarjakortteja ei voi tauottaa.

9. Kortin katoaminen

Jos asiakaskortti häviää, siitä tulee ilmoittaa palveluntarjoajalle välittömästi. Hävinnyt asiakaskortti voidaan sulkea ja sisältö siirtää uudelle asiakaskortille. Uusi kortti maksaa 4 €.

10. Lahjakortti

Lahjakortti on voimassa 24 kk (730 pv) ostopäivästä ja toimii maksuvälineenä vain asiakaspalvelussa. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi.
Lue lisää: urheiluhallit.fi/lahjakortti

11. Sairastapaukset, muutot, ostosten muutokset ja rahapalautukset

Sairastapaukset, muutot yli 50 km etäisyydelle asuinpaikasta, jo ostettujen palveluiden muutokset tai vaihdot sekä rahapalautukset käsitellään tapauskohtaisesti todistusta* vastaan. Rahapalautuksista sekä ostosten vaihdoista peritään käsittelymaksuna 10 €. Rahapalautuksia ei suoriteta, mikäli palvelu on maksettu liikuntaedulla tai muulla työnantajan myöntämällä edulla. Asiakaskorttimaksua ei palauteta.
*lääkärintodistus tai terveydenhoitajan/sairaanhoitajan todistus (sairausloma min. 7 vrk), muuttotodistus tms.

12. Tarjoukset

Tarjouksia ei voi yhdistää. Alennukset koskevat vain normaalihintaisia palveluita, ei alennusryhmien hintoja tai jo alennettuja palveluita (mm. kesätarjoukset). Kausikohtaisilla palveluilla, kampanjoilla sekä tarjouksilla saattaa olla asiakassopimusehtojen lisäksi omat myyntiehtonsa tai poikkeava käyttöaika.

13. Peruutusehdot

13.1. Kurssit, uimakoulut, vauvauintikurssit, leirit, kenttävaraukset sekä tapahtumat

Kaikista peruutuksista veloitetaan 10 € käsittelymaksu. Mahdollinen peruutus on tehtävä 6 viikkoa (42 pv) ennen kurssin, uimakoulun, vauvauintikurssin tai leirin alkamista. Tätä myöhemmin tehdyt peruutukset vain lääkärintodistusta vastaan.

Kurssi-, leiri- ja tapahtumailmoittautumiset sekä kenttävaraukset ovat sitovia, peruutukset vain lääkärintodistuksella (kts. kohta 11) asiakaspalvelussa.

Uimakoulun tai vauvauintikurssin peruutus tehdään uimakouluvastaavalle (uimakoulut@urheiluhallit.fi).

Palveluntarjoajalla on oikeus perua asiakkaan varaus, jos palvelu joudutaan perumaan vähäisen osallistujamäärän tai muun ylivoimaisen esteen vuoksi. Tällöin kauppasumma palautetaan täysimääräisenä lisäämällä saldo asiakkaan asiakastilille.

13.2. Vauvauinti (yksittäiset kerrat)

Mikäli asiakas ei pääse vauvauintiin sille varattuna ajankohtana, siitä tulee ilmoittaa mahdollisimman pikaisesti, kuitenkin viimeistään 24 tuntia ennen varattua vauvauintia Siltamäen asiakaspalveluun (puh. 09 3488 6500). Voimme tällöin siirtää varatun vauvauinnin toiseen ajankohtaan ilman kuluja (ei rahanpalautusmahdollisuutta). Myöhemmin tehdyt peruutukset vain sairaustodistuksella (kts. kohta 11).  HUOM! Peruuttamatta jätetty tai alle 24 tuntia ennen peruutettu vauvauinti veloitetaan täysmääräisenä.

13.3. Verkkokaupasta ostetut kerta-, sarja- & kuukausipalvelut (ryhmäliikunta, uinti, kuntosali, Superkortti)

Verkkokaupassa myynnissä olevat palvelut noudattavat yleisiä verkkokaupan ehtoja. Verkkokaupasta ostetuilla käyttämättömillä kerta-, sarja- ja kuukausipalveluilla ei ole peruutusoikeutta perustuen kuluttajansuojalain 6 luvun 16 pykälään (kohta 11). Käyttämättömien palveluiden vaihdosta toiseen veloitetaan 10 € käsittelymaksu.

13.4. Personal Trainer, kuntosalin laiteohjaukset, kuntotestit

Mikäli asiakas ei pääse ohjaukseen tai testiin sovittuna ajankohtana, siitä tulee ilmoittaa mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 24 tuntia ennen ohjaus- tai testiajankohtaa. Myöhemmin tehdyt peruutukset vain lääkärintodistuksella (kts. kohta 11). HUOM! Peruuttamatta jätetyt tai alle 24 tuntia ennen peruutetut ohjaus-, Personal Trainer tai testikerrat veloitetaan täysmääräisinä.

13.5. Ryhmäliikuntatunnit

Ryhmäliikuntatunnille varattu paikka on peruutettava hyvissä ajoin (viimeistään 3 tuntia ennen tunnin alkua) joko puhelimitse tai varausjärjestelmän kautta (ei sähköpostitse). Näin välttyy ylimääräisiltä veloituksilta ja paikka vapautetaan muille asiakkaille. Onnistuneesta peruutuksesta tulee vahvistussähköposti.

Peruuttamattomasta varauksesta veloitetaan joko yksi kerta (sarjakortilta) tai 1 päivä (kuukausikortilta). Asiakas saa tiedon veloituksesta sähköpostitse. Mikäli veloitus on jostain syystä tapahtunut aiheettomasti, ole yhteydessä asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@urheiluhallit.fi).

14. Alennusryhmät

Alle 7-vuotiaat lapset, sotaveteraanit ja omaishoitajat pääsevät uimaan ilmaiseksi. 7-16-vuotiaat lapset, eläkeläiset, opiskelijat, työttömät, invalidit, varusmies- tai siviilipalveluksessa olevat henkilöt saavat kuntosalin ja ryhmäliikunnan kertamaksusta, sarjakorteista, kausikorteista ja Superkorteista -15 % alennuksen. Lisäksi he saavat uinnin kertamaksusta, sarja- ja kausikortista hallikohtaisen alennuksen. Turvapaikanhakijat saavat alennuksen uinnin kertakäynnistä.

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Tutustu myös järjestyssääntöihin, verkkokaupan yleisiin ehtoihin, rekisteriselosteisiin, kuntosali-, ryhmäliikunta- ja uima-allasetikettiin.

VERKKOKAUPAN YLEISET EHDOT